Flytting

Flytting

Flyttebyrå Oslo , Flytting trygt og billig - Ditt Renhold

Flytting kan by på noen utfordringer både når det gjelder hjem og bedrifter, nedpakking er tidskrevende og transporten en risikofylt sak, enhver prosess må utføres på en profesjonell måte for å sørge for en stress og skade fri flytting til et nytt sted.

Vi tilbyr alt innen flytting, pakking/utpakking og kan også ta oss av nedvask dersom det skulle være ønskelig.

 

Flytting tips

Med disse tipsene slipper du få panikk når du skal flytte.

 

Tidspunktet: Bestem datoen. Unngå tidspunkter som skolestart, ferie eller fredager da mange er på farten.

 

Rom eller navn på esken: Finn fram sprittusjen og skriv tydelig navn på rommets beboer eller rommets navn på esken, slik at eskene kan settes på rett sted med en gang. Et lurt tips er å lage en inventarliste og dele tingene inn i tre hovedgrupper.

 

  1. Det som skal inn i den nye boligen.
  2. Det som skal rett i boden eller kjelleren.
  3. Det som skal kastes, selges eller gis bort.

 

Eskenes innhold: Skriv stikkord til innhold på eskene i tillegg, for eksempel 'tallerkener', 'tørrvarer', 'hermetikk', 'kjeler' og liknende. Dette sparer deg mange frustrasjoner, og du kan pakke opp i flere omganger.

 

System i eskene: Pakk gjerne prioritert innhold for seg; ikke bland matvarer og pynteting. Hvis det er vill blanding, får du fort mange halvfulle esker stående. Maten, tallerkner og andre nødvendigheter pakkes opp først, mens pynten kommer til slutt.

 

Den viktigste esken: Pakk en eske med det aller mest nødvendigste, de tingene du gjerne vil ha tilgjengelig med en gang du kommer frem. Denne kan inneholde en kjele eller kaffetrakter, noen kopper og krus, drikke, litt mat, toalettartikler, dopapir, stearinlys, saks, førstehjelpssaker og liknende. Et par tallerkener, brødkniv og annet elementært kjøkkenutstyr kan være greit å lett tilgjengelig. På den måten kan du slappe av litt med en kopp kaffe og en matbit, før du starter oppakkingen.

 

Rengjøring: Enten du eier eller leier, skal stedet du flytter fra være i orden. Dette er det punktet som oftest medfører uenighet mellom kjøper og selger i forbindelse med overtagelse, og det finnes dessverre ingen fasit, lover eller regler på hva som er tilstrekkelig når det gjelder rydding og rengjøring. Det er lurt å engasjere et profesjonelt vaskebyrå med fornøyd-garanti. Hvis kjøper klager på vaskingen, kommer byrået tilbake for å utbedre det påklagede. Pass på at du bestiller flyttevask i tide – de beste byråene er svært opptatt på de mest populære overtagelses datoene. Be om flyttevask tilbud her.

 

Bestille/avbestille tjenester: Lag en liste over hvem du mottar jevnlig post fra, som bank og forsikringsselskaper. Da er det lettere å ha oversikten over hvem du må melde flytteendring til. Husk å bestille flytting av telefon, bredbånd, strøm, avis og andre viktige tjenester i god tid, slik at dette er i orden før du kommer med flyttelasset.

 

Fyll ut skjema eller ring oss for et uforpliktende pris tilbud.

Ditt Renhold • Motzfeldtsgt. 3B, 0187 Oslo • Tlf: +47 96 70 72 60 • E-post: post(at)dittrenhold.no • Org.no: 996105512 MVA • Retningslinjer Generelle vilkår